Ко су извођачи на промо викенду PIANO CITY 2018?

Ко ће наступати на промо викенду  Piano City фестивала доносимо у наставку.

24. и 25. фебруар – Пиано Сити промо викенд

У организацији удружења Мистиленд, Културног центра Новог Сада и Музеја савремене уметности Војводине, 24. и 25. фебруара 2018. године, одржаће се дводневна манифестација Piano City – ПРОМО ВИКЕНД, на којој ће публика имати прилику да ужива у наступима групе Eyot из Ниша, композитора и пијанисте Вељка Ненадића, пијанисткиње Иване Дамјанов, као и пијанисте Косте Јевтића, једног од оснивача овог фестивала у Новом Саду.

Питали смо учеснике шта мисле о идеји предстојећег фестивала, на који начин се њихов стваралачки рад уклапа у концепт новог градског културног догађаја, али и многе друге занимљивости.

Вељко Ненадић

Вељко Ненадић

Вељко Ненадић је млади пијаниста и композитор из Смедерева, који ће се новосадској публици представити својом ауторском музиком. Са само двадесет година, освојио је преко 20 првих награда на престижним такмичењима и фестивалима у земљи и иностранству из области композиције – „Golden Key Piano Composition Competition“ у Америци, „Фестивал словенске музике“ у Москви, „Fidelio Musica“ у Шпанији и другима. Прошле године изашао је и његов први самостални ЦД у издању World music  асоцијације Србије, под називом „Игра за Фрулу и Клавир“, а писао је музику и за документарне серијале „Задња кућа Србија, Прва кућа Србија и Гост“, недавно приказане на РТС-у.

Какве бенефите брендирани европски фестивал, као што је Пиано Ситy, може да понуди младим композиторима?

Сматрам да је веома важно да фестивали као што је „Пиано Сити“ постоје, и да треба радити на томе да их има што више. Мени као младом композитору овај фестивал веома значи пре свега због представљања моје музике, као и упознавања и слушања музике других аутора и извођача. Морам да напоменем да се осећам почаствовано зато што сам позван да будем део једне овако дивне манифестације.

 

Већ годинама нижеш успехе на пољу композиторског стваралаштва. Освојио си бројне награде на такмичењима у земљи и иностранству, а прошле године си издао и свој први самостални ЦД. Где проналазиш инспирацију за свој рад и шта је то јединствено у твом раду чиме привлачиш домаћу и страну публику?

– Нажалост, и дан данас нисам успео да одгонетнем како и где пронаћи праву инспирацију. Наравно да је предуслов за њено проналажење огромна количина рада, и пре свега бесконачно велике љубави! Када је досегнем ја сам потпуно занесен, надахнут, опијен и одушевљен оним што настане да заборавим како сам уопште и дошао до инспирације. У томе је претпостављам и читава лепота стварања, у незнању. Што се тиче моје музике, иако она припада сфери савремене класичне музике, мислим да је оно што је чини успешном и привлачном то што она не подилази било каквим популарним трендовима у уметности, и што јој је веома битна комуникација са публиком.

Eyot

Eyot

Нишка група Eyot негује еклектрични звук између рока и џеза, панка и амбијенталне музике, импресионизма и романтизма. Састав, који чине клавир, гитара, бас и бубњеви, одржао је преко 100 концерата у више од 20 земаља широм света. Сјајно прихваћен од публике и критичара, Eyot је стекао репутацију једног од најзанимљивијих европских инструменталних бендова у последњој деценији. Учествовали су на бројним значајним џез фестивалима у земљи  и у иностранству (Швајцарска, Румунија, Уједињени Арапски Емирати, Немачка, Хонг Конг, Италија…). До сада су објавили четири албума за инострано и домаће тржиште.

Шта мислите о концепту Пиано Сити бренда? Видите ли измештање клавирске музике из концертних сала на улице и тргове као један од начина да се формира нова публика?

Апсолутно. Поред тога што смо окружени неукусом, мислим да је класична музика постала херметични правац због институција класичне музике и људи који су у томе, и да је створена нека врста одбојности слушалаца према њој управо због тога. Пиано Сити доноси класичну музику у окружење где се људи осећају пријатно и слободно и на тај начин их ненаметљиво осваја. Сјајна иницијатива која ће сигурно утицати на раст популарности уметничке музике.

С обзиром на то да је ваша музика мешавина најразличитијих жанрова, на који начин се проналазите у идејама Пиано Сити фестивала?

– Наша музика се у основи ослања на тековине клавирске и симфонијске музике двадесетог века, уз додатак традиционалне музике и модерних праваца. Такође, наступали смо у различитим концертним просторима, од филхармоније, преко позоришта и џез клубова, до рок и панк локација. И у томе је та идеја иста, привлачимо публику разних афинитета којој је на крају једино битна музика и њена лепота.

Како је изгледао Пиано Сити Нови Сад 2017 – погледај овде.

Ивана Дамјанов

Ивана Дамјанов

Ивана Дамјанов је вишеструко награђивана пијанисткиња из Зрењанина, тренутно студент друге године Академије уметности у Новом Саду. Ова веома талентована млада уметница уписала је студије са само 16 година, две године пре своје генерације. Добитница је преко 40 награда и признања на еминентним такмичењима. Међу најновијим успесима су прва награда (100 бодова) на недавно одржаном „Sirmium music fest International piano competition 2017“, где је проглашена Лауреатом такмичења за све студентске категорије, као и награда за најбољег учесника и прва награда публике на елитном музичком курсу за изузетне таленте из целог света „Junior Academy Eppan 2017“ у Италији.

 

Као учесница прослогодишњег Пиано Сити фестивала, упозната си са бројним могућностима које концепт овог фестивала пружа пијанистима. Колико младом извођачу, попут тебе, може да значи искуство наступа у неконвенционалним концертним просторима или несвакидашњим околностима?

За младог извођача свака прилика за комуникацију своје уметности је одлична. Свирање у неконвенционалним просторима пружа драгоцено искуство у комуникацији са најширим слојем публике и овакви концерти су прилика за нешто спонтано и другачије што углавном није карактеристика концерата класичне музике. Рекла бих, нешто ново и занимљиво како за мене као извођача, тако и за публику.

Често учествујеш на многобројним културним догађајима у Новом Саду. Које бенефите Пиано Сити бренд пружа граду и уметницима, и какво је твоје мишљење о њима?

Пиано Сити као бренд пуно значи сваком граду. Веома је важно приближити врхунску музику новом потенцијалном аудиторијуму. Излазак из концертних дворана у јавне просторе као што су паркови, тргови, музеји па и тржни центри где се окупља најшира популација људи и њихова велика заинтересованост доказ су успеха овог концепта. Овакав културни догађај је феноменално искуство и за уметнике и за најширу публику.

Коста Јевтић

Коста Јевтић

Коста Јевтић је покренуо иницијативу да Нови Сад постане један од пет европских градова домаћина бренда Пиано Сити, који промовише ослобађање креативних потенцијала на класичној пијанистичкој сцени кроз искорак изван устаљених извођачких канона и приближавање другим жанровима и публици. Заједно са пијанисткињом Мајом Алвановић, 2017. године реализује први фестивал Пиано Сити Нови Сад којим се Нови Сад придружује Берлину, Милану, Напуљу и Палерму.

Исте године, као извођач, Коста Јевтић излази из традиционалних репертоарских оквира и започиње представљање сопствене музике за соло клавир. На ауторским рециталима у Србији, Италији и Норвешкој премијерно изводи музику која у себи спаја утицаје постминимализма, класике и традиционалне музике.

 

Одважили сте се да заједно са пијанисткињом Мајом Алвановић реализујете први фестивал, Пиано Сити Нови Сад. Како сте дошли на идеју да покренете иницијативу да Нови Сад постане један од пет европских градова домаћина бренда Пиано Сити?

Са концептом Пиано Сити први пут сам се сусрео 2016. године у Напуљу, где је фестивал већ традиционално пијанистичко ходочашће. Грађани Напуља говоре веома радо и с великим поносом о том фестивалу и ја сам тиме био одушевљен. Мислим да сви који су у прилици да осете атмосферу Пиано Ситија пожеле такав фестивал и у свом граду. На самом почетку имао сам краткотрајну дилему да ли би Пиано Сити требало покренути у Београду или у Новом Саду. Мају је идеја такође одушевила и одлучили смо се за Нови Сад зато што ту обоје радимо и стварамо. Желели смо да на један свеж начин оживимо имиџ Новог Сада као регионалног пијанистичког центра, што Нови Сад јесте био током првих деценија постојања Академије уметности а данас, уз иницијативе попут Пиано Сити фестивала, има шансу да то поново постане.

 

Прошле, 2017. године сте започели премијерно извођење своје ауторске музике, за соло клавир. Шта вас је покренуло на овај корак и где проналазите инспирацију за ваша дела?

Јавно извођење своје клавирске музике започео сам на концертима у Норвешкој и Италији. Са ауторским реситалима сам наставио због необично снажних емотивних реакција публике. Не трагам за инспирацијом. Може звучати неуверљиво, али је најближе истини рећи да музика проналази мене, и то у најразличитијим животним ситуацијама. Ја сам пијаниста, нисам композитор и музика коју стварам најчешће остаје фиксирана у облику у ком сам је први пут чуо у свом унутрашњем слуху и затим пронашао на клавијатури. Тако је и преносим слушаоцима на концертима, скоро без икакве дораде и полирања.

 

Извор: Piano City

Facebook Comments