Моника Варга: Како преживети празнике и остати у форми

Не чоколаду увече! Не много хлеба! Не свему што садржи глутен! Шта је то здрава исхрана? Откриј у следећем тексту!

Моника Варга, нутриционисткиња

Сигурно си некада чуо „Љубав на уста улази“. Нутриционисткиња Моника Варга неће потврдити ову констатацију, али ће ти открити колико је правилна исхрана битна за твоје здравље. Поносна је на две награде за изузетан успех током студирања, а своју љубав према нутриционизму наставља и даље да развија. Са нама је одлучила да подели неколико савета уочи празника.

Одакле идеја да се бавиш нутриционизмом? Да ли је неко из твоје подорице или близине утицао на ту одлуку?

Одувек ме је занимала храна и хемија/биохемија иза целог тог концепта. Због тога сам и уписала Технолошки факултет. Али нисам се ту у потпуности пронашла јер ми је недостајао директан рад са људима. Прво сам истраживала, пратила онлајн курсеве и схватила да је оно што мене занима, управо нутриционизам. Сећам се да сам већ тада покушавала да склапам планове исхране за другарице. И онда је уследио мој мастер у иностранству где сам још више заволела ову науку. Толико тога се може променити са исхраном и диван је осећај знати да можеш некоме побољшати живот.

Изучавање здравих намирница и њихово правилно комбиновање је наука која је константно развија!

Када кажемо да је неко нутрициониста углавном мислимо да та особа одлично кува и сваки свој залогај претвара у калорије које броји. Да ли си ти таква или је ово само наша заблуда?

Волим људима да кажем да ја бројим калорије за њих и да не морају тиме да се оптерећују јер је стресно и није здраво. Али то радим само у току радног времена. Приватно сам опуштена што се хране тиче. Мој став је да калорије не треба бројати, него једноставно изабрати праве ствари у право време.

Да ли си радила са прекомерно гојазном децом и да ли се она у периоду развоја уопште смеју подвргнути посебном режиму исхране?

Сматрам да гојазну децу треба усмерити шта да једу, али никако им не треба преписивати рестриктивне дијете. Код оваквих случајева потребно је урадити и едукацију њиховог окружења, јер су они главни чиниоци у развоју навика у исхрани сваког детета.

Нова година се муњевито приближава, а после ње следи јануар препун празника. Који је твој савет за преживети славе, а не угојити се и да ли је то уопште могуће?

Најважније је у овом периоду бити умерен и бити свестан да празници трају само пар дана. То значи да имамо читав један дијапазон дана током којих можемо да се хранимо здраво. А ево један задатак за све нас – искористити остатке хране од Божића и Нове године на најздравији могући начин. Такође, имамо могућност да уведемо нове и здраве рецепте на наше трпезе. Ем ћете бити поносни на себе, ем нећете осећати грижу савест док уживате у храни.

Предлог за доручак или ужину – ражени тост хлеб, хумус и шаргарепа!

Да ли би поделила са нама свој омиљени зимски, здрави рецепт?

Обожавам махунарке, а зима је право време да се оне једу. Можете правити супу или бургере од сочива. Дивни су, верујте ми. А ако ми не верујете на реч, направите и уверите се сами.

Текст: Јелена Врцељ

Фотографије: Марија Ердељи

Facebook Comments